Mitrofresh

Get a taste of this!

In dit project:
  • Positionering
  • Branding
  • Design
  • Online

Mitrofresh is producent, groothandel, importeur en exporteur van exotische paddenstoelen, Aziatische groenten, fruit, roots, yams, aardappelen en wortels die zij wereldwijd leveren aan elk soort bedrijf in de AGF en foodservice.

Door de explosieve groei waren de grenzen tussen B2B communicatie en de communicatie richting de consument wat verwaterd. De pitch was niet scherp. De uitstraling in het schap niet consistent. Kortom... een gebrek aan merkdiscipline. Onder het label M. biedt Mitrofresh het neusje van de zalm. Aan ons de opdracht om M. een nieuw gezicht te geven en uniformiteit in alle uitingen te creëren. 'Get a taste of this!' staat op alle labels. En dat is nou precies wat je moet doen. M. daagt je zintuigen uit met een unieke range aan de meest verrassende producten. M. neemt je mee op culinair avontuur met de spannendste smaken, texturen en kleuren.

Brandimage
Brandimage
Logo op bruin
Logo op wit
Productcommunicatie
Productcommunicatie
Doos
Verpakking
Landing
Landing
Website M.
Categorieën
Recepten
Nieuws
The story
Website M.
Assortiment
Productpagina
Eigenschappen
Bereiding
Website M.

"Mitrofresh is Europees marktleider in exotische paddenstoelen. In 12 jaar zijn wij uitgegroeid tot een serieuze partner in exotische paddenstoelen, Aziatische groenten, exotisch fruit, root wortelen, Tofu en gedroogde paddenstoelen. Met twee eigen teeltlocatie en 210 verschillende producten dragen wij zorg voor de hele keten incl. import, export, transport, verpakken en support. Mitrofresh levert aan 29 landen en heeft verschillende partnerships over de hele wereld. En we willen meer, veel meer!
Maar deze indruk gaf onze verouderde website niet. Ik had zelf goede ervaring met Panorama Studios vanuit mijn vorige werk (qua goed luisteren naar wat de klant wil, meedenken, adviseren. Een professioneel team met experts voor branding, huisstijl, techniek en beeld) dus ik had vertrouwen dat zij onze nieuwe website bouwer moesten worden.
Het uiteindelijke doel van Mitrofresh is, naast nog meer eigen teeltlocaties, om ons eigen brand in zoveel mogelijk supermarkten en toko’s te krijgen. Daarom kwamen we tot de conclusie dat we voordat we aan de website konden beginnen we eerst ons nieuwe consumenten brand moesten positioneren en visueel maken. En dat die branding ook in onze verpakkingen doorgevoerd moest worden, van omdoos tot kleinverpakking, tot sticker. Ook die skills heeft Panorama Studios in huis en het was super fijn de branding, verpakkingen én website bij één bureau neer te kunnen leggen. Omdat ik zelf ook ervaring heb met grafische programma’s en websites ‘inrichten’ wilde ik de verdere uitrol van de nieuwe verpakkingen, stickers en het beheer van de website voor eigen rekening nemen. Geen probleem; Panorama Studios biedt ‘op maat’ werk en heeft ons de bestanden gegeven inclusief brandbook. Van daaruit hebben wij onze website in kunnen richten en kunnen wij onze branding nu zover uitbreiden als we willen.

We krijgen veel goede reacties op onze nieuwe branding en website. En we kijken terug op een fijne samenwerking. Panorama Studios, bedankt!"

Mariëlle de Beer - Marketing & branding specialist Mitrofresh