De Tuinderij

Online vernuft in een oubollig jasje

Gelegen aan de rand van de gemeente Westland, grenzend aan het Midden-Delfland, vind je de prachtige feest- en activiteitenlocatie De Tuinderij. Wanneer je daar de drempel over stapt, loop je decennia terug in de tijd. Oude draaischijf telefoons, platenspelers en hoogpolige tapijtjes op tafel. De Tuinderij is bekend geworden met hun Solex tours door het Westland. Al snel vulden ze het aanbod aan met een bonte verzameling knotsgekke activiteiten. Vanuit het ganzen land stoppen de touringcars met bedrijfs-, vrijgezellen- en familie-uitjes om zich een dag uniek te vermaken.

Meer

Probleem

“Kunnen we meer uit de website halen?”

De huidige website van De Tuinderij ademde perfect de sfeer, maar schoot technisch op een aantal punten tekort. De website was niet responsive en dus ongeschikt voor de mobiele bezoeker (waar zij er genoeg van hebben). Ook Google gaat je hiervoor bestraffen. Daarnaast heeft de Tuinderij een luxe situatie dat iedereen in de regio wel gehoord heeft van ze en grote kans dat ze er zelfs al eens zijn geweest. De interessante doelgroep ligt juist in een straal van een uur rijden om de locatie. Maarja, hoe bereik je die doelgroep?

Het doel

Moderne technieken, de doelgroepen beter bereiken en nog steeds de nostalgie behouden.

De Tuinderij werkt graag aan het bereik van hun communicatie in combinatie met het overbrengen van de unieke beleving. De website en de online marketing bieden hierin uitkomst. Qua uitstraling wordt de bezoeker meegenomen in de sfeer die je op locatie aantreft. Daarnaast geeft de website een goed beeld van de mogelijkheden. Vervolgens moet de drempel laag zijn om in contact te komen met iemand van De Tuinderij. De laatste stap in het verkoopproces is altijd persoonlijk.

Plan van aanpak

Custom ontwerp i.c.m. met goed SEO plan

De ontwerpafdeling zet graag zijn tanden in dit project. Het is een unieke sfeer waardoor je qua vormgeving alles uit de kast kunt halen. De huisstijl optimaal vertalen in combinatie met een duidelijke navigatie. Dat is de uitdaging. Achter de schermen gebeuren er ook tal van spannende dingen. Zo is deze website volledig met Umbraco gebouwd, ons nieuwe open source motorblok waarmee je optimaal presteert op het gebied van snelheid, veiligheid, beheergemak en uitbreidingsmogelijkheden. Ook de SEO afdeling wordt ontzettend vrolijk van dit systeem. Zij konden aan alle benodigde knoppen draaien om de online marketing tot een succes te maken. Dit hebben ze dan ook niet nagelaten. Na een uitgebreide scan van zoekvolumes en doelstellingen is het plan de campagne gesmeed. Alles volledig meetbaar en de kosten vooraf goed in beeld gebracht. Een succesvol resultaat schuilt dan ook zeker in de grondige voorbereidingen. De focus van de online marketing ligt in eerste instantie op de regio’s Utrecht, Rotterdam en Den Haag. De afdelingen SEO en UX-design zorgen dat de customer journey optimaal wordt ingericht. En al dit vernuft achter een heerlijk oubollige uitstraling.

Het resultaat

Succes op alle fronten!

Dit zijn van die projecten waar alles klopt. De uitstraling valt perfect in de smaak bij de ondernemers en iedereen die er mee in aanraking komt. De achterliggende techniek zorgt voor fijn beheer en goede prestaties. Als kers op de taart presteert de online marketing ver boven verwachting. Het bereik wordt enorm vergroot en De Tuinderij ontvangt naar eigen zeggen voor het eerst telefoontjes met vragen naar de vergaderruimtes.

Online marketing

pro-actieve benadering werpt z'n vruchten af

  • Meer bezoekers en conversies door toepassing van slimme landingspagina's;
  • Ruim 12% meer nieuwe bezoekers op de website;
  • Aan de hand van statistieken de website relevanter voor de doelgroep maken, waardoor de bezoekers langer op de website blijven en conversies behalen;
  • Bijna 50% meer paginaweergaven op de website;
  • Ruim 15% meer bezoeken op de website;
  • Bezoekers blijven gemiddeld langer op de website;
  • Meer leads ontvangen via de website;
  • Zeer goed vindbaar in zoekmachines.

Alle activiteiten op een rijtje

voor een onvergetelijke dag

Eenvoudig filteren op

indoor- en outdooractiviteiten

Meer conversie door slimme

Landingspagina's

Gekozen oplossingen

Maatwerk design

  • Custom Umbraco CMS
  • SEO optimalisatie
  • Geavanceerde productmodule
  • Parallax scrolling
  • Geoptimaliseerd voor mobiele bezoeker

 

“Vorig jaar hebben wij onze website door Panorama Studios laten vernieuwen, want dit was nodig om ‘m ook goed zichtbaar te maken op smartphones en tablets. Ons idee werd helemaal vertaald naar hetgeen het is geworden, petje af! De service daarnaast is erg goed, 1 belletje is genoeg om dingen aan te pakken. Communicatie is altijd open en transparant. Kortom: ik raad dit bedrijf dan ook aan iedereen aan die op zoek is naar een websitebouwer of een eigen huisstijl! Ga zo door mannen!”

Ruud van Mil - Ondernemer