De Buren

Recept van smaak en gezelligheid

“Wij zitten vanavond bij de buren!” Midden in het centrum van ’s-Gravenzande vind je De Buren Eten & Drinken. Een prachtig plekje aan het Marktplein waar je kunt genieten van koffie, lunch, gewoon een drankje of een uitgebreid diner. Met een smaakvolle kaart, het prachtige uitzicht en een vrolijke lach scoort dit restaurant al jaren bij de locals, de toeristen en stedelingen die zoeken naar ontspanning en gezelligheid.

Meer

Probleem

“De huidige uitstraling is netjes, maar een beetje inspiratieloos…”

De Buren blijft zichzelf verbeteren op alle fronten. Een nieuw interieur, een nieuw terras bij de renovatie van het Marktplein, de keuken met een nieuw seizoensgerecht. Op het gebied van uitstraling was recent ook een stap gezet, maar die pakte niet goed genoeg uit. Het nieuwe logo en de totale huisstijl vertelde niet dat verhaal van kwaliteit en genieten. Een gemiste kans, daar waren we het in de eerste gesprekken al snel over eens.

Het doel

Kwaliteitsbeleving van klant omhoog met nieuwe uitstraling

We konden het bestaande niet volledig van tafel vegen, want het logo was net een jaar geleden aangepast en voldoet nog prima. De rest mocht volledig op de schop. De communicatie van De Buren moest de aanwezige kwaliteit van keuken, locatie en goede service onderstrepen. We hebben samen met De Buren een pragmatisch communicatieplan gemaakt en in beeld gebracht wat we gaan vertellen, aan wie en waar. Van daaruit was de briefing volledig genoeg om naar de tekentafel te gaan.

Plan van aanpak

Op zoek naar een kwalitatief beeld

Tijdens het creatieve proces gingen we op zoek naar een optimistische, culinaire tone of voice. Een beeld wat prettig in het oog springt en waardoor je zin krijgt om aan te schuiven. Een basis die we vervolgens voor diverse middelen goed kunnen toepassen. Al snel kwamen we op een spoor waar het gebruik van verse ingrediënten in een vrolijke setting de juiste toon aansloeg. Dit combineerden we met elementen van het nieuwe interieur. De Portugese tegeltjes die rond de bar liggen zetten de punten op de i. Het bestaande logo hebben we zoals vooraf afgesproken minimaal aangepast. We hebben vooral de context veel rijker gemaakt. Doordat we ingrediënten gebruiken in de huisstijl kan De Buren leuk spelen met seizoenen en kunnen ze onderscheid maken tussen lunch, borrel en diner. Met deze basis zijn we verder gegaan met menukaarten, website, aankleding locatie en nog veel meer.

Het resultaat

Een complete huisstijl om je vingers bij af te likken

De huisstijl past naadloos bij het DNA van De Buren. Het straalt de juiste kwaliteit uit en rijmt lekker met het interieur en de bedrijfskleding. De club werknemers waren direct enthousiast en droegen het graag uit. De nieuwe menukaarten, website en gevelreclame geven De Buren karakter en de klasse die het verdient!

Interieur De Buren

Brand images om je vingers

bij af te likken

Een smakelijk pallet

van drukwerk

Brand images om je vingers

bij af te likken

Brand images om je vingers

bij af te likken

Gekozen oplossingen

Maatwerk design

  • Diverse onderscheidend drukwerk
  • Enthousiaste one-pager
  • Houten gevelreclame en stoepbord
  • Unieke menu-, borrel- en lunchkaarten
  • Custom cadeaupasjes en verpakking

 

“Dit jaar hebben we besloten om onze huisstijl en website te gaan veranderen. We zijn toen uitgekomen bij Panorama Studios. Na een kennismakingsgesprek waarin zij in het kort uitlegde wat zij voor ons konden betekenen zijn we het traject ingegaan. We hebben verschillende brainstormsessies gedaan en zijn uiteindelijk tot een eigentijdse huisstijl gekomen.

Ze hebben ons ook begeleid met het maken van nieuwe menukaarten, cadeau-passen, verpakkingen en reclame uitingen. Zoals je ziet heeft Panorama Studios bij ons een totaalconcept toegepast. Het resultaat mag er dan ook wezen.

Bedankt!”

Marion Vrolijk - De Buren Eten & Drinken