Communicatie Studio

Merknaam bepalen

Welke merknaam past bij jouw product of dienst?

Jouw bedrijfsnaam is misschien wel de belangrijkste boodschapper van je onderneming of product. Daarom is het verstandig een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden.

De merknaam brengt een boodschap over naar de ontvanger. Het is de drager van het gevoel dat een doelgroep bij een organisatie of product heeft. Een goed gekozen naam brengt boodschap en gevoel beter en sneller over. Er is geen standaard voor het verzinnen van een nieuwe naam. Wél geven ervaring en verschillende invalshoeken een flinke voorsprong bij het ontwikkelen van een nieuwe merknaam.

Wij begrijpen het creatieve proces rondom de nieuwe bedrijfsnaam en begeleiden je daar graag bij. Jij bepaalt de mate van betrokkenheid. Je kunt zelf intensief deelnemen aan de creatieve sessies of het helemaal aan ons overlaten. Neem contact met ons op en we vertellen je graag meer.

Positionering

Welke positionering hoort bij je bedrijf of merk?

Bij ondernemen hoort de behoefte om je te onderscheiden van de concurrentie. Only dead fish swim with the flow.

Jij kunt je op verschillende fronten onderscheiden, maar het begint altijd bij de basis: de positionering. Welke plek neem je in binnen het hoofd van jouw klant? Een goede positionering is een rijke voedingsbodem voor een unieke uitstraling en marktpositie.

Panorama Studios schetst je de mogelijkheden en kiest samen met jou de beste positionering in de markt. Hieruit destilleren we de propositie van het bedrijf. De propositie is niets anders dan de belofte die jij naar je klanten maakt. De propositie is een belangrijke factor in iedere briefing van de communicatie rondom het bedrijf.

Communicatie advies

Op zoek naar beter geregisseerde en gestructureerde communicatie.

Adhoc-communicatie maakt plaats voor structuur, doelstellingen en strategie. We gaan op zoek naar het maximale rendement uit jouw reclame-euro’s. We bekijken alle uitingen en plaatsen ze in een groter plan zodat je meer overzicht hebt en jouw campagne meer samenhang heeft.

Waarin onderscheid jij je ten opzichte van de concurrentie? Ken je de kernwaarden van jouw organisatie? Ons adviestraject sluit aan op jouw eigen bedrijfsvisie. Dat is inclusief jouw strategie rond marketing en communicatie. Samen evalueren wij het effect van jouw huidige marketing en communicatie. Wij adviseren daarna over effectief gebruik van reclamebudget. Ons uitgangspunt daarbij is jouw eigen verkoopproces.

Panorama Studios heeft de kennis en ervaring in huis om een communicatieplan op maat aan te meten. Geen onnodig vuistdik rapport, maar een compact plan met richtlijnen voor jouw onderneming/product. Welke middelen zet je wanneer in naar welke doelgroep? Welke boodschap breng je over en hoe kunnen we meten of de doelstellingen zijn behaald? Allemaal vragen die in ons communicatieadvies hun antwoord vinden.

Creatieve sessies

Step up your game! met Panorama Studios

Creativiteit geeft nieuwe impulsen binnen je organisatie. Hoe ontsluit jij de frisse ideeën die ook in jouw bedrijf te vinden zijn? Simpel, met een creatieve brainstorm van Panorama Studios.

Als ondernemer bezit je zelf ongetwijfeld een gezonde dosis creativiteit. Dit wil niet zeggen dat je af en toe geen behoefte hebt aan creatieve voeding. Het kan zijn dat je graag eens flink de breedte en de diepte ingaat om jouw marketing, communicatie en sales nieuwe impulsen te geven. Jij weet globaal wat je wil, maar kan de creatieve punten maar niet op de i krijgen. Of je doet al jaren hetzelfde en wil op een andere, frisse manier jouw boodschap overbrengen.

Zie Panorama Studios als een stekker die je in jouw onderneming kunt steken wanneer je creativiteit nodig hebt. De feitelijke invulling van de sessie kunnen we je nog niet geven: iedere sessie vraagt een eigen invulling. Meer weten? Neem contact op en we leggen je graag uit hoe de creatieve brainstorms werken.