ADAMAS

Your brilliant partner

In dit project:
  • Branding
  • Design

ADAMAS is al meer dan 35 jaar een gerenommeerde speler op de markt van diamantgereedschappen, met een eigen productie-afdelingen in Nederland en België. Ze vroegen ons een inspirerende pitch en stoere onderscheidende branding te ontwikkelen. Dat is niet aan dovemansoren gezegd...

De eerste halte... het schrijven van een inspirerende pitch.

Als ADAMAS 45 jaar terug begint, zijn diamantboren al veel langer op de markt. Maar meer van hetzelfde bieden is nooit het idee achter de oprichting geweest. Verder gaan in de ontwikkeling van producten is de ‘why’ vanaf de start. Innoveren in diamantboren, kernboormotoren en boorstatieven in alle soorten en maten, voor elke toepassing in bouw en infra.

Want ook de bouw en infra staan niet stil. Nieuwe technologieën voor het boren kwamen. Methodes om te boren evolueerden. Gebruikerseisen en -wensen veranderden. En juist die gebruiker heeft altijd voorop gestaan bij ADAMAS.

Als bedrijf met een ideale schaalgrootte - tussen groot en klein in - zijn we flexibel genoeg om in te spelen op klantspecifieke wensen. En hebben we tegelijkertijd alle expertise en ervaring in huis om doorbraken te forceren - letterlijk en figuurlijk.

Die partner is ADAMAS. Partner in ontwikkeling, samen met klanten. Kennis delen we actief met gebruikers, omdat beide partijen er beter van worden. Vanuit twee locaties, in Nederland en België, staan we op scherp. Om snel een complete range aan producten te leveren: diamantboren, accugereedschappen, wandzagen, vloerzagen, statieven en slijpgereedschap. Deels zelf ontwikkeld, deels geselecteerde hoogwaardige ontwikkelingen van anderen. Inclusief een advies op maat voor elke toepassing, en een adequate service als het erop aan komt.

Het maakt ADAMAS tot meer dan een leverancier, zoals ooit de insteek was bij de start. Het maakt ADAMAS tot...

YOUR BRILLIANT PARTNER

Brand image
.
Adamas Selection
.
.

Met het bijna 50-jarig bestaan van Adamas en een verouderde huisstijl was het de wens van ons om Adamas als merk en leverancier modern en fris neer te zetten. Panorama was mij al diverse keren in het Westland opgevallen en bij een eerste kennismaking met Chiel en Michel was het gevoel goed.

Panorama is voor ons de partner geworden die een herkenbare en onderscheidende huisstijl heeft gecreëerd waarmee Adamas de aankomende jaren in haar (marketing)communicatie vooruit kan. Ook is deze huisstijl de basis voor de rebranding voor ons assortiment. Na het introduceren van de huisstijl is Panorama een partner geworden voor het meedenken en ontwikkelen van allerlei verschillende soorten communicatie voor Adamas. Door het snelle schakelen (weten van aanpakken) van de medewerkers bij Panorama is dit de partner die ik nodig heb.

Sven Gevers - Verkoop- en marketingspecialist